شکی نیست که ویدئو کنفرانس، برای کسب و کارها ارزش آفرینی می کند. دلایل زیادی برای استفاده از این ابزار وجود دارد، دلایلی از قبیل ارتباط بهتر کارمندان، ارتباط کارمندان با همکاران خارج از شرکت، صرفه جویی در هزینه های مسافرت شرکت و غیره. اما نکته مهم این است که چگونه می توان از اینسیستم ویدیو کنفرانس به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. Network World ((خبر-هشدار) خیراً تعدادی از فاکتورهای کلیدی که باید در هنگام استقرار این سیستم ها مد نظر قرار گیرد را بررسی کرده است. باید توجه داشت که این فاکتورها به خصوص برای شرکت هایی که به فکر راه اندازی ویدیو کنفرانس هستند بسیار مهم و حیاتی می باشد.
ویدئو کنفرانس قابلیت های بی شماری را به کسب و کارها ارائه می دهد. استفاده از ارتباطات ویدیویی در کسب و کارهاتا سال ۲۰۱۸، بیش از ۳۰% رشد خواهد داشت و این امر به معنای افزایش روزافزون استفاده از این سیستم ها می باشد. از سویی دیگر، این روند نشان دهنده آن است که شرکت های علاقمند به استقرار این سیستم ها، بایستی نه تنها ارزش بالقوه این ابزار، بلکه هزینه های بالقوه ناشی از عدم استفاده از این سیستم ها را مد نظر قرار دهند، هزینه هایی از قبیل فرصت های از دست رفته، شهرت از دست رفته، جذب استعداد و غیره. اگر شرکتی نتواند همگام با سایر شرکت ها، از این راهکارهای ارتباطی بهره ببرد، قادر به تعامل و رقابت با آن ها نیز نخواهد بود.