تا به حال از خود پرسیدهاید که چگونه میتوان اینستاگرام را به طریقی به یک وبسایت تبدیل کرد یا آن را به سایتی که به تازگی راهاندازی کردهاید، اضافه کرد؟ اگر شما هم مثل بسیاری از کسانی باشید که به دنبال کسب درآمد از راههای خلاقانه هستند، مطمئناً به صفحه اینستاگرامتان صرفاً به عنوان صفحهای برای دوستیابی و به اشتراک گذاشتن عکسها و خبرها و لایک کردن و لایک گرفتن، نگاه نمیکنید.
مرحله اول - ضرورت تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت
مرحله دوم - چگونگی اضافه کردن صفحه اینستاگرام به وبسایت
مرحله سوم - مزایای اضافه کردن صفحه اینستاگرام به وبسایت
مرحله چهارم - تغییر صفحه اینستاگرام شخصی به صفحه تجاری برای کسب درآمد
مرحله پنجم - چگونه از اینستاگرام به وبسایت لینکدهی کنیم؟
مرحله ششم - چگونه از وبسایت به اینستاگرام لینکدهی کنیم؟
مرحله هفتم - آیا انتشار محتوای وبسایت شما در اینستاگرام دیگران، امکانپذیر است؟
در ادامه میخواهیم تمامی سرفصلهای بالا را به صورت مفصل شرح دهیم. با ما همراه باشید.
مرحله اول - ضرورت تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت
با داغ شدن بحث فیلترینگ شبکههای اجتماعی در ایران، یکی از نگرانیهای صاحبان کسبوکارها و کسانی که با استفاده از اینستاگرام، کسب درآمد میکنند، فیلتر شدن این شبکه اجتماعی محبوب است.
بعد از فیلتر شدن تلگرام که خیلی هم غیرمنتظره نبود، برنامه کاری بسیاری از کسانی که با این شبکه اجتماعی کار میکردند تا حد زیادی مختل شد. شاید اگر صاحبان کسبوکارهای تلگرامی، پیشتر به هشدارهای مربوط به فیلترینگ تلگرام واکنش نشان داده بودند و برای ادامه کسبوکارشان، با در نظر گرفتن احتمال فیلترینگ تلگرام، به فکر جایگزین میافتادند، شاهد ضررهای بزرگ و تعطیلیهای بلند مدت کارشان نمیشدند.
درست است که مدت کوتاهی پس از فیلتر شدن تلگرام، شاهد تولد انواع فیلترشکنها و نسخههای پروکسیدار و غیررسمی این کانال اجتماعی عظیم بودیم و این اپلیکیشنهای جدید تا حدود زیادی باعث بازگشت مردم به تلگرام شدند، ولی تلگرام دیگر هیچوقت به دوران اوج خودش در ایران برنگشت و بسیاری از کسبوکارهای تلگرامی هم هرگز کار خودشان را از سر نگرفتند.
به هر حال فیلترینگ تلگرام، مرحله عبرتی شد برای کسانی که با دیگر شبکههای اجتماعی کار میکنند. امروزه، میشنویم که خیلیها نگران فیلتر شدن اینستاگرام هستند. حتی تصور این خبر، بسیار ترسناک است. زیرا کسبوکارهای مبتنی بر اینستاگرام، بسیار بزرگتر و فراگیرتر از کسبوکارهایی هستند که در تلگرام فعالیت میکردند و اگر اتفاقی که همه منتظرش هستند به وقوع بپیوندد، ضررهای بزرگ و جبرانناپذیری به بدنه اقتصاد مردمی و خانوادهها وارد خواهد شد.
عقل سلیم به ما میگوید که باید چارهای اندیشید. راهحلهای زیادی برای پیشگیری از چنین فاجعهای پیشنهاد شده است:
راهحل اول= بعضیها میگویند که کوچ کردن از اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی دیگر، راهحل این مشکل است. اما ایرادی که میتوان به این پیشنهاد گرفت این است که هر شبکه اجتماعیِ خارجیِ دیگری نیز، دیر یا زود با خطر فیلترینگ تهدید خواهد شد. بنابراین انتقال کسبوکار به یک شبکه اجتماعی دیگر، مانند خوردن مسکن برای دندان درد است و درد را از ریشه دوا نمیکند.
راهحل دوم= پیشنهاد گروهی دیگر، ساختن یک شبکه اجتماعی داخلی است که با شئونات و قوانین کشور هماهنگ باشد. شبکهای کاملاً ایرانی که بهانهای برای فیلترینگ به دست کسی ندهد. ولی این راهحل حتی بدتر از راهحل قبلی است. به دو دلیل نمیتوان از پیادهسازی چنین پیشنهادی سود زیادی برد. اول اینکه، تجربه نشانداده است که کاربران ایرانی، جذب چنین شبکههایی نخواهند شد و دومین دلیل این است که، بسیاری از کسبوکارهای ایرانیِ مشغول در اینستاگرام، مشتریهای بینالمللی دارند. یعنی با کوچ کردن از اینستاگرام به یک شبکه داخلی، ممکن است بخش بزرگی از مشتریان خارجی خود را از دست بدهند.
راهحل سوم= منطقیترین پیشنهاد، تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت است. احتمالاً فکر میکنید که این راهحل هم فرار از اینستاگرام را پیشنهاد میدهد. ولی در واقع اینطور نیست و این امر کاملاً برعکس چیزی است که شما تصور میکنید.
برای روشن شدن موضوع، ابتدا باید بدانیم که: منظور از تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت چیست؟ در قسمت بعدی، این پیشنهاد را به صورت مفصل، برای شما توضیح میدهیم.
مرحله دوم - چگونگی تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت
منظور از تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت، پیادهسازی محتوای اینستاگرام شما در وبسایتی با همان موضوع و کاربری است. به عبارت دیگر، شما با انتقال محتوای صفحه اینستاگرام خود به وبسایت، یک سایت با کاربری و هدف مشابه صفحه اینستاگرامتان راهاندازی میکنید و به مشتریان اجازه میدهید که حتی در صورت نداشتن اکانت اینستاگرام، بتوانند از خدمات شما بهرهمند شوند. به احتمال زیاد، همین یک دلیل برای درک اهمیت تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت، کافی است.
برای انتقال محتوا از اینستاگرام به وبسایت، ما دو روش بسیار کارآمد را پیشنهاد میکنیم:
روش اول: کمک گرفتن از متخصصان و توسعهدهندگان وب (امکانات این روش نامحدود است و قابلیت سفارشیسازی بالایی دارد).
روش دوم: استفاده از پلاگینهای آنلاین و رایگان (با امکانات محدود مثل انتقال گالری عکس از اینستاگرام به صفحه وبسایت).
روش اول: کمک گرفتن از متخصصان و توسعهدهندگان وب
استفاده از روش اول، به کسانی توصیه میشود که میخواهند همچنان، فعالیت حرفهای خود را در وبسایتشان ادامه بدهند. کارشناسان و متخصصان، با طراحی الگوریتمهای خاص و بهرهگیری از بهروزترین ابزارها، سعی میکنند که صفحه اینستاگرام شما را به صورتی کاملاًً بینقص به وبسایت منتقل و بسیاری از امکاناتِ سفارشیسازی شده را مخصوصِ سایت شما طراحی کنند. البته این کار، هزینه خواهد داشت و ممکن است خیلیها نخواهند برای تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت، هزینهای کنند. برای این دسته از افراد، ما روش دوم را پیشنهاد میکنیم، یعنی: استفاده از پلاگینهای آنلاین و رایگان.
روش دوم: استفاده از پلاگینهای آنلاین و رایگان
پلاگینها و ابزارهای متفاوت زیادی برای انتقال و پیادهسازی محتوای اینستاگرام در وبسایت وجود دارند. البته ما موفقیت اینها را تضمین نمیکنیم اما میتوانید آنها را امتحان کنید. در این قسمت، پنج مورد از مهمترین و محبوبترینِ آنها را معرفی میکنیم.
1- ابزار رسمی اینستاگرام
اینستاگرام، ابزاری را طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار داده است که با استفاده از آن میتوان محتوای صفحه اینستاگرام را به وبسایت منتقل کرد. چون این ابزار برای خود اینستاگرام است و نسبت به هر ابزار دیگری در این زمینه کاربران بیشتری دارد، بسیار قابلاعتماد و امن است.
با استفاده از این ابزار، میتوانید به راحتی اینستاگرام را در سایت وردپرسی خود پیادهسازی کنید. استفاده از این ابزار در وردپرس، مرحلهت مانند استفاده از ابزارهای دیگر است. اگر خودتان قادر به این کار نیستید، بهتر است برای اجرای بدون عیب و نقص اینستاگرام در وبسایت، از طریق ابزار رسمی اینستاگرام و وردپرس، از کمک متخصصان طراحی سایت بهره ببرید.
2- ابزار رایگان پیکسلی (PIXLEE)
یکی از راحتترین روشهای تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت، استفاده از پیکسلی (PIXLEE) است. روش کار پیکسلی (PIXLEE)، بسیار راحت است و نیاز به تخصص خاصی ندارد. تنها کافی است وارد سایت پیکسلی (PIXLEE) شوید، ثبتنام کنید و بعد حساب کاربری اینستاگرام خود را احراز کنید. یک کد اسنیپت به شما داده میشود که میتوانید آن را در هر کجای وبسایت خود بچسبانید. به همین سادگی!
پیکسلی (PIXLEE)، قابلیت همگامسازی سایت شما با محتوای اینستاگرام را به صورت همزمان دارد. یعنی هر بار که پستی در اینستاگرام منتشر میکنید، پیکسلی (PIXLEE)، خود به خود آن پست را در وبسایت شما نیز نشر میدهد. البته اگر نمیخواهید چنین اتفاقی بیفتد یا خواهان کنترل بیشتر روی این عمل هستید، میتوانید از قسمت تنظیمات، پیکربندی دلخواه خودتان را اعمال کنید.
3- ابزار انتقال خوراک اسمش بالون (SMASH BALLOON)
برای کسانی که سایت وردپرسی دارند، اسمشبالون (SMASH BALLOON)، یکی از کارآمدترین ابزارهای انتقال محتوا از اینستاگرام به وبسایت است. اسمشبالون (SMASH BALLOON)، بیش از 400 هزار کاربر در سراسر دنیا دارد که از این میان، بیش از 1200 کاربر به این پلاگین، رتبه 5 ستاره دادهاند. نسخه استاندارد این ابزار، رایگان است و امکانات خوبی را در اختیار شما خواهد گذاشت. ولی اگر خواهان امکانات کامل این پلاگینِ محبوب هستید، قیمت ارتقای برنامه، بسته به لایسنسی که میخرید، 39 دلار به بالا است.
از امکانات اسمشبالون (SMASH BALLOON)، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
اضافه کردن یک یا چند خوراک از اینستاگرام به سایت.
قابلیت سفارشیسازیِ طراحی.
ریسپانسیو بودن (واکنشگرایی) بالا و قابلیت سازگاری با پلتفرمهای مختلف.
امکان کدنویسی اختصاصی درون برنامه.
کارگذاشتن یک دکمه «follow» اینستاگرام در وبسایت شما. به این ترتیب افراد میتوانند از وبسایت شما، اینستاگرامتان را فالو کنند.
4- اینستاش (INSTUSH)
اینستاش، یکی از ابزارهای تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت است که امکانات مفید زیادی را در اختیار شما قرار میدهد. استفاده از اینستاش، بسیار راحت است. شما فقط باید وارد وبسایت اینستاش شوید، با استفاده از حساب کاربری اینستاگرامِ خود ثبتنام کنید و گالریای که میخواهید در وبسایت نمایش داده شود را انتخاب کنید.
دو مورد از بهترین امکانات پلاگینِ کاملاً رایگانِ اینستاش عبارتند از:
- انتخاب حداکثر 14 گالری با طراحیهای سفارشیسازی شده برای نمایش در وبسایت شما.
- ایجاد یک عکسِ پشت صفحه برای وبسایت خودتان. این عکس را در توییتر و فیسبوک هم میتوانید نمایش دهید.
5- پلاگین وردپرس (WD) برای انتقال محتوا از اینستاگرام به وبسایت
پلاگین وردپرس، رایگان نیست ولی قیمت آن تنها 20 دلار است و میتوانید برای تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت به راحتی از آن استفاده کنید. روند یکپارچهسازی اینستاگرام و وبسایت، در پلاگین وردپرس، بسیار ساده است و مدیریت راحتی دارد.
بعضی از امکانات این پلاگین به شرح زیر هستند:
پیادهسازی محتوای اینستاگرام در وبسایت براساس هشتگها.
امکان کدنویسیهای ساده درون برنامه.
سازگار با سئو.
حال که بهترین ابزارها و پلاگینهای تبدیل اینستاگرام به وبسایت را شناختید، میخواهیم مزایای اینکار را شرح دهیم.
بیشتر بخوانید: 24 ترفند جدید برای کسب درآمد از اینترنت
مرحله سوم - مزایای تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت
اینستاگرام، نحوه تبلیغات شما برای کسبوکارتان و همچنین ظاهر وبسایت شما را به طرز شگفتآوری تغییر میدهد. لازم به ذکر نیست که کسبوکارهای جدید تا چه حد به استراتژیهای شبکههای اجتماعی، خصوصاً اینستاگرام نیازمند هستند. تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت، زیبایی بصری قابلملاحظهای را به سایت شما اضافه میکند و کارایی وبسایت را بالا میبرد.
در ادامه، مزایای انتقال یا تبدیل اینستاگرام به وبسایت را برایتان شرح میدهیم.
1- یک وبسایت تمام عیار با اینستاگرام
صاحبان کسبوکار، اعتقاد دارند که اینستاگرام، ظاهر وبسایت آنها را کامل میکند. با رشد روزافزون و چشمگیر محبوبیت اینستاگرام در بازار، یک مدیر یا کارآفرین موفق و دانا، باید از تأثیرات مثبتی که این شبکه اجتماعی بر وبسایت میگذارد، آگاه باشد.
اینستاگرام همراه با دیگر شبکههای اجتماعی، به بخش جداییناپذیر زندگی روزمره مردم تبدیل شده است و افراد، ساعتهای زیادی را صرف آن میکنند.
2- اینستاگرام، منبع نامحدود مشتریهای بالقوه
با انتقال یا تبدیل صفحه اینستاگرام به وبسایت، میتوانید به منابع نامحدود مشتریها و بازدیدکنندگان دست پیدا کنید. وقتی افزونه اینستاگرام در وبسایت شما نمایش داده میشود، افراد میتوانند به صفحه اینستاگرام شما هم دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر، وقتی لینک وبسایت خودتان را در اینستاگرام بگذارید، مشتریهای نامحدودی از صفحه اینستاگرام شما، روانه وبسایتتان خواهند شد.
3- اینستاگرام، کلاس و اعتبار سایت شما را افزایش میدهد
زیرا:
الف- عضویت در یک شبکه اجتماعی معتبر و قابلاعتماد، باعث میشود شما هم فردی معتبر و قابلاعتماد جلوه کنید. همین اتفاق برای کسبوکار و سایت شما هم خواهد افتاد. امروزه بیشتر کسبوکارهای موفق در کارت ویزیت و تبلیغات خود، صفحه اینستاگرامشان را معرفی میکنند، زیرا میدانند که مردم خواهان دیدن آنها در این شبکه اجتماعی محبوب هستند.
ب- داشتن و ساختن رابطههای باارزش در شبکه اجتماعی اینستاگرام با مشتریها و دیگر کسبوکارها، شما و کسب وکارتان را موجه و قابلاعتماد جلوه میدهد. وقتی افراد و کسبوکارهای زیادی شما را دنبال و تأیید کنند، ناخودآگاه در ذهن مشتریها جایگاه ویژهای پیدا خواهید کرد.
ج- با استفاده از اینستاگرام، میتوانید محتوای باارزش و کوتاه تهیه کنید. محتواهای اینستاگرام، از آن جهت محبوبیت زیادی دارند که کوتاه، مختصر و باکیفیت هستند. مردم، این محتواها را با دقت و حوصله بیشتری میخوانند و در صورتی که متن و عکس به دقت انتخاب شده باشند و برای تاثیرگذاریِ بیشتر، روی آنها فکر شده باشد، قطعاً درصد زیادی از خوانندگان و بازدیدکنندگان صفحه اینستاگرامِ شما، به مشتریهای سایتتان تبدیل خواهند شد.
4- دسترسی آسان به اینستاگرام
وبسایتها و صفحات اینستاگرام، مانند فروشگاههایی هستند که همهساعته و هرروز، خدمات خود را به مشتریها ارائه میدهند. آنها تعطیلی ندارند و درهایشان همیشه به روی مشتریان باز است. وقتی اینستاگرام را به وبسایتتان متصل میکنید، مثل این است که بین دو فروشگاه خودتان، یک در بگذارید و اجازه دهید مشتریها، بین دو فروشگاه تردد کنند. ازآنجاییکه دسترسی به اینستاگرام برای بسیاری از مردم راحتتر است، بهتر است امکان دسترسی به وبسایت را از طریق اینستاگرام برای آنها مهیا کنید. به عبارت دیگر، از اینستاگرام به وبسایت و از وبسایت به اینستاگرام، یک در بگذارید!
5- تاثیرگذاری بالای اینستاگرام
تاثیرگذاری در اینستاگرام، بسیار راحتتر و کمزحمتتر از تاثیرگذاری از طریق وبسایت است. متنهای کوتاه، محتوای تصویر محور و امکان نظردهیِ بسیار راحت مشتریان و بازدیدکننگان، از عوامل بسیار تاثیرگذار در تبلیغات و کسبوکارهای اینستاگرامی هستند. با مرتبط کردن اینستاگرام به وبسایت، میتوانید مشتریان تأثیر پذیرفته و آماده خرید را به وبسایت خود راهنمایی کنید.
بیشتر بخوانید: راهنمای کامل چگونگی راهاندازی فروشگاه اینترنتی
مرحله چهارم - تغییر صفحه اینستاگرام شخصی به صفحه تجاری برای کسب درآمد
تغییر صفحه اینستاگرام شخصی به صفحه تجاری، راهحلی است برای کسانی که میخواهند از صفحه اینستاگرامشان کسب درآمد کنند. باید بدانید هر صفحه اینستاگرام، در ابتدا شخصی است و باید برای تغیر آن به صفحه کسبوکار، اقداماتی را انجام دهید. ابتدا، به شرح گامهای این تغییر میپردازیم و سپس، مزایای آن را بازگو میکنیم.
گامهای تبدیل صفحه اینستاگرام شخصی به صفحه تجاری برای کسب درآمد:
گام اول= ابتدا حالت اینستاگرام خود را از خصوصی (Private) به عمومی (Public) تغییر دهید. توجه داشته باشید که حسابهای کاربری خصوصی، قابلیت تغییر به صفحه تجاری را ندارد.
گام دوم= به قسمت Settings (تنظیمات) بروید و گزینه Switch to Business Profile (تغییر به حساب تجاری) را انتخاب کنید.
گام سوم= ما به شما پیشنهاد میکنیم که اگر برای کسبوکارتان فیسبوک (Facebook) دارید، لینک آن را در این قسمت وارد کنید. زیرا در این صورت میتوانید از امکانات بیشتری در حساب تجاری اینستاگرام، استفاده کنید. توجه کنید که تنها یک صفحه فیسبوک را میتوانید به اینستاگرامتان لینک کنید.
گام چهارم= اطلاعات تماس، لینک وبسایت مربوط به کسبوکارتان و دیگر اطلاعت تکمیلی را نیز اضافه کنید.
گام پنجم= روی دکمه Done (انجام شد) کلیک کنید.
حال حساب شخصی اینستاگرام شما، به یک حساب تجاری تبدیل شده است.
سئوال مهمی که شاید ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که: آیا این تغییر هزینهای هم دارد؟ خیر. این تغییر کاملاً رایگان است و به عنوان یکی از امکانات اینستاگرام، در اختیار کاربران قرار گرفته است. مزیت اینکار، امکان پرداخت هزینه برای تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک است. دیگر مزایای تغییر صفحه شخصی به تجاری را در ادامه شرح میدهیم.
مزایای تغییر صفحه شخصی اینستاگرام به صفحه تجاری:
1- دکمه فراخوان عمل (CTA)
وقتی صفحه شما به یک پیج تجاری تبدیل شود، در بالای صفحه، یک دکمه فراخوان عمل یا (Call-To-Action) قرار خواهد گرفت. وقتی اطلاعات تماس کسبوکارتان را در تنظیمات صفحه اینستاگرام وارد کنید، کاربران با زدن دکمه فراخوان عمل، به این اطلاعات دسترسی پیدا میکنند و میتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین کاربران میتوانند با زدن این دکمه، مستقیماً به وبسایت شما بیایند و دیگر نیازی نیست که سایت شما را در اینترنت جستجو کنند.
2- بررسی روند رشد صفحه شما با استفاده از اینستاگرام آنالیتیکس (Instagram Analytics)
با استفاده از ابزار اینستاگرام آنالیتیکس که با تبدیل شدن صفحه شخصی شما به یک صفحه تجاری، در دسترس قرار خواهد گرفت، شما میتوانید اطلاعات زیر را در مورد پیج تجاری خودتان به دست بیاورید:
الف: تعداد کل دنبالکنندگانتان به علاوه تعداد کسانی که در 7 روز گذشته، به صفحه شما اضافه شدهاند.
ب: اطلاعات کسانی که پستهای شما را میبینند.
ج: تعداد کل پستهای شما به علاوه تعداد پستهایی که در 7 روز گذشته اضافه کردهاید.
د: کامنتها و تعداد بازدید از وبسایت در 7 روز گذشته و روز و تاریخ این کامنتها و بازدیدها.
ه: درصد دنبالکنندگان شما براساس جنسیت.
و: درصد دنبالکنندگان بر اساس رده سنی.
ز: نام 5 کشور و 5 شهری که بیشترین بازدید را از صفحه شما میکنند.
ح: روزها و ساعاتی که بیشترین بازدید از پیج شما صورت میگیرد.
ط: کسانی که استوریهای شما را تماشا میکنند.
ی: کسانی که تبلیغات شما را میبینند.
اطلاعاتی که در بالا ذکر شد، بسیار مهم هستند، زیرا با استفاده از این اطلاعات، میتوانید ویژگیهای جمعیتشناسی مخاطبان خود را دریابید و این دادهها را در جهت رشد کسبوکارتان به کار ببندید.
همچنین این دادهها به شما میگویند که تعداد و زمانبندیِ گذاشتن پستها در صفحه شما، مناسب است یا خیر.
3- تبلیغات اینستاگرام (Instagram Ads)
وقتی صفحه شخصی به یک صفحه تجاری تبدیل شود، شما این امکان را خواهید داشت تا به کمک اینستاگرام ادز (Instagram Ads)، کسبوکار خودتان را تبلیغ کنید. البته این کار هزینه خواهد داشت، اما تأثیر مثبتی که این تبلیغات بر روی کسبوکارهای متنوع گذاشتهاند را نمیتوان انکار کرد.
این تبلیغات، به طور همزمان، بر روی فیسبوک کسبوکار شما نیز قرار خواهند گرفت به همین خاطر، بهتر است وقتی اینستاگرام را به صفحه تجاری تبدیل میکنید، حتماً فیسبوک را هم اضافه کنید.
تبلیغات اینستاگرام، مخاطبانی را برای تبلیغات شما پیدا خواهند کرد. همچنین میتوانید به اینستاگرام بگویید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. اینستاگرام، مستقیماً آنها را از گروههای موردنظر پیدا میکند.
انواع تبلیغات در اینستاگرام به این صورت است:
تبلیغات عکسی.
تبلیغات ویدئویی.
کاروسلها – محتوی مجموعهای از عکسها و ویدئوها هستند.
استوریها
بیشتر بخوانید: کسب و کار اینترنتی چیست؟ چگونه یک نمونه موفق آن را راهاندازی کنیم؟
مرحله پنجم - چگونه از اینستاگرام به وبسایت لینکدهی کنیم؟
حال که اینستاگرام خود را به وبسایت منتقل کردید و تمام گامهای لازم را برای داشتن یک کسبوکار موفق مبتنی بر اینستاگرام-وبسایت برداشتهاید، نوبت به مرحله پنجم، یعنی لینکدهی از اینستاگرام به وبسایت میرسد.
به چند صورت میتوانید لینک وبسایت خود را در اینستاگرام قرار دهید:
در قسمت بیو (Bio)
در استوریها (Stories)
در پستها (Posts)
در کامنتها یا نظرات
حال هر کدام از این موارد را به طور مفصل شرح میدهیم.
1- لینکدهی در قسمت بیو (Bio) صفحه اینستاگرام
بیو، همان قسمت توضیحات صفحه اصلی ایستاگرام شماست که اطلاعاتی مانند اسم صفحه، توضیحات فعالیت و غیره را میتوانید در آن وارد کنید. برای گذاشتن لینک وبسایت در بیوی اینستاگرامتان، گامهای زیر را دنبال کنید:
الف: ابتدا به صفحه پروفایل اینستاگرام خود بروید.
ب: بعد روی قسمت Edit profile (ویرایش پروفایل) بزنید.
ج: دراین مرحله در جلوی قسمت Website، لینک وبسایت خود را وارد کنید.
به همین راحتی. حال لینک وبسایت شما، در قسمت بیو نمایش داده میشود و هر کسی که آن را لمس کند به وبسایت شما هدایت خواهد شد.
2- لینکدهی در استوریها (Stories)
الف: برای اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، باید آخرین نسخه اپلیکیشن را در گوشی خود نصب کنید.
ب: استوری موردنظر را بارگذاری کنید.
ج: در بالای استوری، روی آیکون لینک (دو حلقه زنجیر متصل به هم)، کلیک کنید.
د: یک پنجره باز میشود و شما باید لینک موردنظر را در زیر قسمت URL بگذارید.
ه: دکمه Done را بزنید.
حال استوری شما، لینکدار شده است و هر کسی که در زیر استوری شما روی see more بزند، به وبسایت شما منتقل خواهد شد.
3- لینکدهی در پستها (Posts)
لینکدهی در پستها، یکی از بهترین گزینههایی است که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده است. ولی متاسفانه برای استفاده از این امکان، باید هزینه پرداخت کنید. از آنجایی که برای پرداخت هزینه به اینستاگرام یا شبکههای اجتماعی، از ایران با مشکل مواجهیم، میتوانید از شرکتهایی کمک بگیرید که این کار را در ایران از طریق واسطه، انجام میدهند.
به هر جهت، بعد از اینکه هزینه را پرداخت کنید، گزینهای به اینستاگرام شما اضافه خواهد شد. در این گزینه، تنظیماتی وجود دارد که شما میتوانید برای لینکدار کردن پستهای خود، از آن استفاده کنید. وقتی یک پست در اینستاگرام لینکدار شود، یک نوار به قسمت پایین پست اضافه میشود که روی آن عباراتی مثل See More یا Learn More نوشته شده است. کاربران با لمس کردن این نوار به آمرحلهی که در آن وجود دارد راهنمایی خواهند شد.
4- اضافه کردن لینک در قسمت کامنتها یا نظرات
سه روش قبلی، برای لینکدار کردن محتویات داخل پروفایل شما بود. ولی یک روش بسیار ساده و کارآمد که تاثیر بسیار زیادی بر رشد کسبوکارتان خواهد داشت، گذاشتن کامنت در زیر پست دیگران و اضافه کردن لینک به کامنت خودتان است. این کار هزینهای ندارد و زحمت زیادی هم به شما نخواهد داد. در ضمن، با این کار، تبلیغات خود را به بیرون از دیوارهای سازمان بردهاید و اجازه میدهید که افراد بیشتری از وجود شما و کسبوکارتان آگاه شوند.
در ادامه، نحوه لینکدهی از وبسایت به اینستاگرام را برای شما شرح میدهیم.
بیشتر بخوانید: بهترین روشهای دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) کدامند؟
مرحله ششم - چگونه از وبسایت به اینستاگرام لینکدهی کنیم؟
اگر کسبوکار شما وبسایتی دارد، بدون شک یکی از راههای موفقیت شما لینکدهی از وبسایت به شبکههای اجتماعی است. در حال حاضر، بنا به دلایلی که پیش از این گفته شد، اینستاگرام، مهمترین شبکه اجتماعی است که باید در وبسایت شما حضور داشته باشد. زیرا با گذاشتن لینک اینستاگرام در وبسایت، به بازدیدکنندگان و مشتریها اجازه میدهید که بتوانند به راحتی شما را در اینستاگرام دنبال کنند.
در گامهای زیر، نحوه لینک دادن از وبسایت به اینستاگرام کسبوکارتان را شرح میدهیم:
گام اول= ابتدا باید آیکون اینستاگرام را در اینترنت جستجو کرده و آن را دانلود کنید. تصویر این آیکون به صورت رایگان و با اندازهها و کیفیتهای مختلف در دسترس همه قرار دارد.
گام دوم= اندازه آیکون و شکل ظاهری آن باید با دیگر عناصر سایت شما همخوانی داشته باشد. توجه داشته باشید اندازه مناسب برای آیکون شبکههای اجتماعی 32 پیکسل در 32 پیکسل است.
گام سوم= به سمت سرور یا سیستم مدیریت محتوای سایت خودتان بروید. اگر نمیدانید چطور باید این کار را بکنید از یک کارشناس کمک بگیرید. همچنین میتوانید با توجه به ابزاری که با آن سایت را ساختهاید (وردپرس، ویکس یا زبانهای برنامه نویسی و ابزارهای دیگر برای ساخت وبسایت) راهنمای ابزار مربوطه را در اینترنت جستجو کنید و بخوانید.
گام چهارم= در قسمت سیستم مدیریت سایت، آیکون اینستاگرام را اضافه کنید.
گام ششم= در گام آخر، عکس آیکون اضافه شده را به آمرحله http://www.instagram.com/yourusername لینک کنید. در این آمرحله اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام خود را وارد کنید تا کاربر بتواند مستقیماً وارد صفحه اینستاگرام شما بشود.
تمام شبکههای اجتماعی این امکان را دارند و میتوانید گامهای بالا (به جز گام 5) را برای اضافه کردن آنها به وبسایت خود به کار ببندید.
مرحله هفتم – آیا انتشار محتوای وبسایت شما در اینستاگرامِ دیگران، امکانپذیر است؟
حتماً در انتهای مطالب اینترنتی، دکمههای به اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی را دیدهاید. این دکمهها، به خواننده اجازه میدهند تا با ذکر نام و سایت شما، محتوای وبسایت شما را در صفحههای شبکه اجتماعی، وبلاگها و وبسایتهای خودشان به جزء در اینستاگرام منتشر کنند. احتمالاً دلیل این امر این است که شمار کلمات یک محتوای وبسایت، بسیار طولانیتر از شمار مجاز کلماتی است که میتوان در یک پست اینستاگرام منتشر کرد. به هر حال این امکان برای اینستاگرام وجود ندارد.
ولی ما پیشنهاد میکنیم که سعی کنید تمامی عکسها، اینفوگرافیکها و نمودارهایی که در سایت استفاده میکنید، دارای لوگوی وبسایت شما و معرف برند شما باشند. حتیالامکان سعی کنید آمرحله وبسایت هم در قسمت پایین تصاویر حک شود. زیرا در این صورت، اگر افرادی بخواهند از عکسهای وبسایت شما در فضاهایی مثل اینستاگرام استفاده کنند، بازدیدکنندگان لوگو و آمرحله سایت شما را میبینند و احتمالاً به سایت شما مراجعه خواهند کرد.
فراموش نکنید که تولید محتوای شبکههای اجتماعی، یکی از مهمترین نکتههایی است که اگر در پی موفقیت هستید، باید به آن توجه کنید. محتوای بهینه، مفید و جذاب، کاربران را به سوی شما روانه میکند.
همچنین میتوانید در انتهای هر مطلب، از خوانندگان بخواهید که در صورت استفاده از مطالب شما در وبسایت یا صفحات شبکههای اجتماعی خودشان، حتماً به شما و وبسایتتان اشاره کنند و آمرحله وبسایت را در انتهای مطلب خود ذکر کنند.
بیشتر بخوانید: بازاریابی اینترنتی چیست و چه نقشی در رونق کسبوکار شما دارد؟
نتیجهگیری
استفاده از اینستاگرام برای رشد کسبوکار، یکی از گزینههای حیاتی در بازار رقابتیِ کسبوکارهای اینترنتی است. امروز میبینیم که تقریباً تمامی کسبوکارهای کوچک و بزرگ در سراسر دنیا، صفحه مخصوص به خودشان را در اینستاگرام دارند و بخش بزرگی از درآمدشان از همین شبکه اجتماعیِ ساده و محبوب، عایدشان میشود. کسبوکارهای ایرانی هم از این قاعده مستثنی نیستند و پابهپای کسبوکارهای جهانی، از امکاناتی که اینستاگرام در اختیارشان قرار داده است، نهایت بهره را میبرند.
با اینحال، با نگاهی گذرا به تاریخچه و سرنوشت شبکههای اجتماعی محبوب خارجی در کشورمان ایران میبینیم که همگی با خطر فیلترینگ تهدید میشوند و بعضیهایشان هم مانند فیسبوک و تلگرام که به رشد چشمگیری در ایران رسیده بودند، نهایتاً با فیلتر شدن از دنیای رقابت کسبوکارهای اینترنتی ایرانی خارج شدند.
در حال حاضر، بزرگترین و محبوبترین شبکه اجتماعی در ایران، اینستاگرام است و کسبوکارهای کوچک و بزرگ در این شبکه فعالیت دارند. با اینحال، اینستاگرام هم از خطر فیلتریگ در امان نیست و اگر صاحبان کسبوکارها نخواهند یا نتوانند، راهحلی برای بقای خودشان بعد از فیلترینگ پیدا کنند، سهمشان در این رقابت تنگاتنگ، قطعاً نابودی و ورشکستی خواهد بود.
ما در این مقاله سعی کردیم در مورد راهکارهایی صحبت کنیم که کسبوکارها را از خطر ورشکستگی بعد از فیلترینگ اینستاگرام، تا حدودی در امان نگاه میدارند. همچنین مطالب جانبی را در راستای رشد کسبوکارهای بیرون از فضای اینستاگرام و البته با کمک این شبکه اجتماعی محبوب، تقدیم شما کردیم.
باغ تالار دشت بهشت
مسایقه بزرگ علمی با جواوز ارزنده
شرکت عمرانی ساختمانی سفیران ایمن سازه آفتاب
چاپ پرچم رومیزی 77646008-021
محصولات یونی سیل Unisil نانو سیلیکون های مجارستان
دستگاه اسپکتروفتومتر یونیکو آمریکا
آموزش زبان به صورت تضمینی
فروش دیاگ داف DAF VCI-560 ، عیب یابی کامیون و اتوبوس داف
پرکن مایعات رقیق ثقلی
اولین تولید کننده کاسه توالت استیل ایرانی در ایران
مدرسین -تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی
سقف های گرین وافل بسیار ایمن09394656122